Tizen İşletim Sistemi

Halil Özel
2 min readFeb 16, 2020

Selamlar, bugün sizlerle Samsung’un amiral gemisi olan Tizen işletim sistemini öğreneceğiz. Hazırsanız haydi başlayalım.

Tizen İşletim Sistemini Tanıyalım

Tizen İşletim Sistemi

Tizen, Linux tabanlı bir işletim sistemidir.

Tizen, açık kaynak kodlu (open source) bir işletim sistemidir. Fakat SDK kısmı ise kapalı kaynak(close source) kodludur.

Tizen projesi 2012 yılından bu zamana kadar Linux Vakfıyla beraber yürütülmektedir. Tizen projesinin marka hakları Linux Vakfına aittir.

Tizen işletim sistemi, akıllı telefonlar, tabletler, akıllı saatlerde, arabalarda kullanılan bilgi sistemleri ve smart TV’lerde kullanılmaktadır.

Tizen işletim sistemi HTML5'i kullanarak güçlü ve esnek bir ortam sağlayarak yazılım geliştiricileri cezbediyor.

Tizen İşletim Sistemi Tarihçesi

Tizen Operating System

Tizen işletim sistemi, Nokia ile Microsoft firmalarının işbirliği yapmasıyla başlayıp daha sonra MeeGo’yu geliştiremeyeceğini bildiriliyor.

MeeGo, Nokia’nın Maemo işletim sistemi ile Moblin işletim sistemlerinin işbirliğiyle dizayn edilmiş açık kaynak kodlu bir…

--

--