Memrise Uygulaması

İngilizce öğrenirken kullanabileceğiniz uygulamalardan biriyle tanışmanın tam zamanı 👀

Halil Özel
3 min readNov 8, 2020
Memrise

İngilizce hayatın her yerinde karşımıza çıkan ve artık herkesin öğrenmesi gereken bir dil. Çoğu sektörde artık İngilizce bilinmesinden hariç başka dillerinde öğrenilmesi beklenmektedir. Çağa ayak uydurup, yenilikleri 1. kaynaklardan öğrenmek için İngilizce bilmek çok önemli. İngilizce Öğreniyorum adlı blog yazısında deneyimlerimi paylaştım.

2017 yılında geliştirilmeye başlanan ve rakiplerini hızlı bir şekilde geride bırakmayı başaran Memrise uygulaması hem Google Play Store da hem de App Store üzerinde en çok indirilen yabancı dil öğrenme uygulamaları arasındadır.

Memrise uygulamasını kullanarak günlük hayatta sıkça kullanılan cümle kalıplarını öğrenebilir, cümlelerin nasıl telaffuz edildiğini, cümle içinde nasıl kullanıldığını öğrenerek öğreniminizi daha etkin hale getirebilirsiniz. Ekstra olarak o ülkenin insanları tarafından hazırlanmış olan videoları izleyerek onların nasıl konuştukları veya kelimelerin insanların ağızlarından nasıl çıktığı hakkında bir fikre sahip olabilirsiniz.

Memrise, dil öğrenmede sadece İngilizce değil farklı dilleride içinde barındıran kapsamlı bir uygulamadır. Memrise uygulaması tarafından desteklenen diğer diller şu şekilde sıralanabilir: Arapça, Almanca, Çince, İngilizce, Fransızca, İtalyanca, İspanyolca, Japonca, Korece, Rusça, Türkçe …

Memrise ile hızlı öğrenen ve eğlenen 50 milyondan fazla dil severden oluşan bir topluluktur.

Birden çok seçenek ve dil öğretme hedefinde olan Memrise çok yararlı bir uygulama. Ben genelde Memrise’ın oluşturduğu kursları takip ediyorum.

Memrise Language Courses

Amerikan ve İngiliz İngilizcesiyle ilgili takip ettiğim kurslar bulunmaktadır. Kendinize günlük hedefler koyup, İngilizcenizi geliştirebilirsiniz. Aşağıdaki görüntüde kurslardaki durumlarımla ilgili bilgiler bulunmaktadır.

English Courses

Memrise uygulamasındaki yapı gerçekten çok güzel. Sizlere ilk önce seslerle kelimeleri öğretiyor. İlerleyen zamanlarda ise bu kelimelerin öğrenilip öğrenilmediğini anlamak için verilen sürede ne kadar doğru-yanlış yapılıyor bunlara bakılmaktadır. Ücretli sürümünde daha çok özellik bulunsada ben free sürümünde keyif alarak birçok kelime ve yapı öğrendim. Öğrendiklerimi unutmamak için sık sık tekrar yapıyorum. Mobilde dersleri yapabilmek adına ücretli sürümü almanız gerekir bende bundan dolayı web sitesinden pratik yapıyorum.

2017 yılında Play Store’da en iyi uygulama seçilen Memrise hakkında çok önemli feedback’ler veriliyor.

Best App-Google Play Awards 2017

Aşağıdaki ekranda ise kaç level olduğunuzu göstermektedir. Şu ana kadar kaç kelime öğrendim ve kaç puanım var hepsini göstermektedir. Arkadaşlarınızla bu uygulamayı kullanıp birbirlerinizi takip edip, rekabet yaşayabilirsiniz.

Memrise profile

Aşağıdaki adresten benim hesabıma ulaşabilirsiniz :

Takipleşip rekabet edebiliriz :)

Memrise uygulamasının güzel özelliklerinden biri ise çevrim dışı modunun olmasıdır. Uygulamayı kullanabilmek için internete ihtiyaç duymadan öğrenmeye devam edebilirsiniz. Uygulamayı offline kullandığınızda ise “Classic Review” derslerini yapabilirsiniz.

Memrise Application

Aşağıdaki linklerden uygulamaya erişebilirsiniz :

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere. Hoşçakalın :)

--

--